Podzimní polévkobraní s protivirovými účinky

Polévky mají jednu skvělou výhodu: Můžete je snídat, svačit, obědvat i večeřet. Je to, podle mě, nejlepší jídlo pro podzimní dny. Základ. Inspirace ke kombinacím a variacím.

JAK JEDNODUŠE NA PODZIMNÍ POLÉVKY.

Polévka = RANNÍ ZAHŘÍVAČ A NAKOPÁVAČ vývar, husté polévky- klidně si pak dejte ještě vaječnou omeletu nebo chleba se šunkou, polévka udělá své.

Polévka = OBĚDOVÝ STARTÉR – rozproudí chutě a v žaludku se rozprostře tak, že se pak nemusíte hlavním chodem přejídat

Polévka=VEČERNÍ BALZÁM pro zklidnění zažívání i mysli

Nezapomeňte doplnit:
– o škálu olejů (pro podzimní očistu je fajn uvařit zeleninu jen ve vodě a olej doplnit až po uvaření, aby se nepřepaloval) – přelívejte olivovým, lněným, vlašským, můžete i panenským bio slunečnicovým, klidně přidejte i máslo
– o křupavá semínka – předem namočená nebo opražená se solí (dýňová, slunečnicová, sezamová)
– koření (kurkuma, skořice, chilli, bobkový list, nové koření)
– čerstvé i sušené bylinky (majoránka, petrželka, libeček, tymián, oregáno, levandule…)
naklíčené mungo fazolky nebo čočku – jsou vysoce jedlé, chutnají dětem i velkým chlapům a dodají tělu další vitaminy, minerály a enzymy
– opečené krutony nebo topinku s česnekem
doplňky (uvařená rýže, jáhly, pohanka, čirok, slzovka, ječné kroupy, čočka beluga, fazole ledvinka, bílé fazole, kvalitní klobása nebo maso z polévky apod – optimální pro využití zbytků – zkrátka uvařte si víc a v lednici vydrží právě na doplnění polévek).

-cibule, česnek, šťáva ze zázvoru – přidejte syrové do hotových polévek, dosáhnete pikantnějších chutí, většího prohřátí, antivirových a antibiotických účinků.

– Kysané zelí do zelňačky přidávejte až nakonec a už nevařte, jen prohřejte. Přišli byste o všechen vitamin C a probiotické kultury.

Vývary vařte nejlépe z kostí a táhněte je alespoň 6 hodin. Morek z kostí se do polévky vyvaří a dodá jí tuk, železo, lecitin (paměť), je skvělou výživou pro mozek a energií pro tělo.Budete se cítit jako lovci mamutů a mráz na Vás bude krátký. Doporučuje se i pro rekonvalescenci po nemoci. Jen pozor, taková polévka vás může i prohnat nebo způsobit řidší stolici. Konzumujte v malých dávkách, ne zcela horkou.

A můžete kouzlit s kombinacemi, chutěmi, doplňky a garantuji, že polévka nebude nikdy stejná.

Z červené řepy uvaříte např nejen klasický borčš, ale i krémovou řepovou polévku nebo jáhlovou (nastrouhaná řepa a jáhly povařené s cibulkou a třeba koprem nebo fenyklem 20 minut).

 

2019-11-01T13:47:31+00:00

Napsat komentář

*