Fazolové karbenátky s celerovým pyré a pickles

Smažená jídla na talíř  nepatří příliš často, ale pokud je doplníme o zdravý příděl zeleniny a jídlo usmažíme krátce na tuku k tomu určenému, je vše v pořádku. Pokud děti neholdují luštěninám, tohle jídlo je určitě překvapí. Smažený styl totiž připomíná fast food a je to jídlo „na zkus“. Domplněním o pyré z kořenové zeleniny a salát dostaneme do sebe i do dětí nenásilnou a příjemnou formou mnoho dobrého.

Co potřebujeme na 4 porce

Fazolové karbenátky

2 hrnky uvařených nebo 1/2 hrnku syrových fazolí (adzuki, pinto, bílé fazole) nebo jiné luštěniny – uvařit do máslova

1 hrnek uvařené obiloviny (kroupy, rýže, jáhly, pohanka) –fazolovo obilné karbenátky

1 malou nastrouhanou červenou řepu

1 střední cibuli

majoránku, česnek, sůl, pepř, olej

Luštěniny uvaříme (přes noc namočit, vařit nejlépe v tlakovém hrnci s řasou kombu), přecedíme, část dáme do mixéru, část do mísy. Do Mixéru přimícháme také část uvařené obiloviny. Druhou část obiloviny přidáme do mísy. Směs v mixéru pomixujeme a přidáme do mísy. NA oleji zpěníme nakrájenou cibuli a osolíme přímo na pánvi. Přidáme do mísy spolu s nastrouhanou řepou. Dochutíme majoránkou, česnekem a případně dosolíme nebo zakápneme sojovou omáčkou. Ze směsi tvarujeme karbenátky, budou velmi připomínat ty masové karbenátky. Pokud by byla směs příliš řídká, přidáme jemně mleté ovesné vločky nebo pohankovou mouku (bezlepková varianta). Tvarujeme karbenátky. Smažíme na horkém oleji z obou stran. Okapeme na ubrousku.

 

Celerové pyréfazolovo obilné karbenátky, celerové pyré, pickles (2)

Celer podusíme s cibulí v osoleném zeleninovém vývaru nebo vodě ca 10 – 15 minut. Rozmixujeme na konzistenci pyré. Pyré vytvoříme stejným způsobem i z tuřínu či kombinací jiné kořenové zeleniny s bramborami.

Jídlo doplníme o zeleninový salát, pickles (mléčně kvašenou zeleninu) a třeba napařenou brokolici. Pyré můžeme ještě vylepšit osmaženou cibulkou. V puse ráj:-) Jídlo je vyváženou skladbou bílkovin, tuků i sacharidů, skvěle vypadá a velmi dobře chutná. Navíc se po něm budete cítit dobře a Vaše střeva i mikrobiota Vám poděkují za přísun vlákniny, minerálů, vitaminů.

 

 

2018-01-24T22:33:34+00:00